30 Aralık 2016 Cuma

2016 Değerlendirme ve 2017 Yeni yıl Kararları

Bir hışımla geldi geçti pehh pehh peehh Kirizoğlu yok yav 2016 2016. Aslında gerçekten bitsin de bir an önce. Ne yıldı be neler geldi başımız kimleri aldı götürdü. Şu hayatta görmediğimiz bir 3. Dünya savaşı (Allah korusun) bir de uzaylı istilası (ben olsam bu kadar karışık bir dünyayı istila etmezdim zaten kendi hallerine bırakınca yok edecekler kendilerini) kaldı.
Daha dün gibi buraya hedeflerimi yazdığım yazı.  Aslında her ay değerlendirme yapıp yüzleşecektim kendimle ancak kimi zaman benim gecikmem kimi zaman 2016’nın yıl boyu üstümüzde dolaşan karanlık bulutları değerlendirmelerimi istediğim gibi yapamadım. Ama yılmak yok önümüzde yeni bir yıl yeni bir şans var. 2016 açıkcası seni sevmedim(O da beni çok seviyor ya :P)o yüzden biran önce git. 2017 sen de adam ol, akıllı ol, adamı hasta etme. Evet şimdi eski hedeflerin değerlendirmesi ve yeni hedefler kısmına geldik. 1. Madde belli zaten spor yap diyete başla 2. Ne J
Her yıl kendime bir felsefe bulurdum ama bu yıl bulamadım önerilere açığım. Gerçi son aylardan sonra felsefe belli “Hayatta Kal” da yine de daha güzel önerilere açığım ;)

Şimdi zurnanın zırt dediği yere geldik. Geçen yılki hedefleri bir değerlendirelim bakalım.

1.       Spor Yap. (Buradan kasıt düzenli yap olduğu için dakka bir gol bir şeklinde başlıyoruz. Bu -1. Ha bol bol yürüdüm ama düzenli spor yok onu itiraf edeceğiz.)
2.       Sağlıklı Beslen. ( Bak bunu yaptım. Oraya 1 artı puan yazalım. Ha arada kaçamaklar yapıldı canım onları görmezden geleceğiz artık J)
3.       Yalın Yaşa. (Bazı bazı böyle bir çoşma isteği gelse de bu maddeyi de genel olarak yaptım. Gereksiz alışverişlerden uzak durdum. Plastik yerine cam bardak tabak kullandım. Oleyyy be bu da artı.)
4.       Bol Bol Seyahat et. (2 yurtdışı 6 yurtiçi olmak üzere 8 kere İstanbul dışına çıkmışım. Yani aya vurusak %67 oranla bir yerlere gitmişim. Bence buradan bir artıyı hakettim J )
5.       Bakımlarını düzenli yap. (Bu konuda çok kötüyüm ya. Bir heves alıyorum bir kaç kez yapıyorum sonra dolapta kalıyor. Kokoşum ama süreklilik yok bu konuda bir tane kokoş arkadaş lazım bana heveslendirecek. Yeterince kokoş değilim. Maalesef burası eksi)
6.       Hazır ve paketli gıda kullanma yada en aza indir. ( Heyt be bak bunu da yaptım. Bu da artı. Ben hedefleri beklediğimden daha da iyi yapmışım yeavv)
  1. Ailene ve dostlarına bol bol zaman ayır. ( Bunu da elimden geldiğince yaptım. Oraya bir artı daha yazalım)
8.       HAYIR demeyi öğren ( Bu 2017 hedefleri arasına da girecek maalesef. Hala insanları kırmak istemediğim için hayır diyemiyorum. Bu konuda çok çalışmam gerek çok. )
9.        Bol bol oku araştır her duyduğuna gördüğüne inanma. (2 haftada bir yada her ay bir kitap bitirmek gibi somut bir hedefi vardı bunun ama istediğim gibi bir kütüphane bulamadığım için burası çok üzülerek eksi. )
10.   Bloga devem et ve güncel tut (Buna da maalesef üzülerek eksi diyorum. Devam performansınmı beğenmedim. Daha çok çalışmalıyım. Daha çok çabalamalıyım J )

2,3,4,6,7 artı 1,5,8,9,10 eksi. %50, %50 çıktı ya la. Eee noldu şimdi ben hedeflerimi tutturdum mu? Tutturamadım mı? Eh beklediğimden iyi onu söyleyeyim. Sanki kolay hedefleri yapmışım da zorlar mı kalmış ne aslında tam olarak da öyle değil. Gelelim 2017’ye  1. Hedef ne sizce J  



1.       SPOR YAP. (Bu sefer realist olacağım. Günde 1 saat yürüme, haftanın 3-4 günü 30 dk antreman.)

2.       SAĞLIKLI BESLEN ( Bu sefer evde ekmek, kefir, yoğurt yap ve araştırıp organik ürünlerle beslen. Bir derece artıralım di mi ama J)
3.       MÜKEMMEL OLMAYA ÇALIŞMA ( Her işe yetişip herkesi mutlu edemeyeğime göre. Ben insan değil miyim diyerek insan olduğunu hata yapabileceğini unutma ;) )
4.       KENDİNE ZAMAN AYIR (Bu bazen arkadaşlarınla bir kahve içmek yada kuaföre gitmek yada yada fotoğraf makinanı alıp kendini İstanbul’un çeşitli semtlerine atmak. En az ayda 1 böyle  şeyler yapmak lazım hayat denen koşturmacanın içinde. )
5.       OKU OKU OKU (Oku Oku adam ol okumaktan zarar gelmez yada gelir. )
6.       BAKIMLARINI DÜZENLİ YAP (Şu bakım işine kafayı taktım bu sefer ya olacak ya olacak )
7.       HAYIR DE ( Canın istemiyor mu Hayır de arkadaşım derdin ne ya. Gıcıklığına bile hayır diyebilirsin yani )
8.        Ağaç dik, doğayı sev, ayıyı öp. (Oldum olası bir dikili ağacım olsun istemişimdir. Elimle en az 1 tane de olsa ağaç dikmek istiyorum. Bu sene hedeflerden biri mutlaka bu olsun. 1 kere yaparsam da bu hedef tamam dicem J . Ha ayıyı öpme sen nolur nolmaz J)
9.       BOL BOL SEYAHAT ET ( içinden bir ses bu sene bu hedef çok tutumayacak diyor ama euro malum aldı başını gidiyor yine de şurada bir hedef varmış diye koyalım )
10.   ERTELEME (Eski işler yenilerin ayağına dolaşıyor o yüzden aklına geleni aklına geldiği anda yap arkadaş. Seize the day, Carpe diem )

2017 hepimiz için çok çok çok güzel bir yıl olsun. Ha bir de bana milli piyonga çıksa fena olmaz yani J


2 yorum:

  1. Piyango hepimizin hayalinde :) hedeflerine kavusacagin bir yil olsun canim benim... mucks...

    YanıtlaSil
  2. Piyango hepimizin hayalinde :) hedeflerine kavusacagin bir yil olsun canim benim... mucks...

    YanıtlaSil