24 Aralık 2015 Perşembe

Yeni Yıl Kararları


Hepimizin kararlar verip kimimizin onları hayatının bir parçası haline getirip kimimizin de kararlarının lafta kaldığı yılın o zamanına geldik.
Hadi hadi hepimizin listesininin ilk maddesi spor yap diyete başla yemeyin beni.
İlk 1 hafta falan bu kararlara hep çok sadık kalıyoruz sonra yorgun oluyoruz uykumuz oluyor yada o gaz miktarı zamanla azalarak bitiyor ki bu döngü aralık ayında yineleniyor.

Ben de her yıl yeni yılın gazıyla böyle yapacağım, şöyle yapacağım diye yeni yıl kararları çok verdim. Etki genelde 1-2 ay sürdü :)) Gerçi ben kararlardan ziyade yeni yıla yeni bir felsefe belirliyorum. "S*ktir et" kitabını okuduğumda ki felsefem belliydi :)

Velhasıl kelam yılın yine o zamanında olduğumuz için hadi alın kalemleri ele. Bir gözden geçirme zamanı ;)
Ben severim böyle şeyleri. Hatta 1 Ocak'ı da tembel tembel pijamalarımı giyip yeni yıl için plan program yaparak geçirmeyi de severim. Önemli gün haftaları falan yazarım takvimime :) Meeting schedule etmem ama :)

Ben bu yıl kendime büyük hedefler koyuyorum. Aslında korkma sebebim söz uçar yazı kalır. Bir yıl sonra buraya yazdığım kararlarını okuyup ne kadarını yapmışım ne kadarını yapamamışım göreceğim.

Her yıl Aralık'ta bana bir yerlerden ilham geliyor yeni yıl felsefem için bu yılın ilk ilhamı alttaki röportaj ve blog oldu.
http://www.yesilist.com/cms.php?u=bir-yildir-hicbir-sey-satin-almiyor&id=2298
http://almadim.blogspot.com.tr

Bir kadın Selma Hekim bir yıl boyunca hiçbirşey almamış ve hayatını daha da güzel eğlenceli geçirmiş. Oraya buraya harcayacağı paraları seyahatlere falan harcamış.

Zaten yapı olarak hafif çevreci (elimden gelidiğince) organiğe gittikçe takıntılı hale gelen ve kapitalist düzen karşıtı biri (böyle söyleyince çok anarşik geliyor belki ama Amerika'da bir süre yaşamış bir insan olarak o tüket tüket tüket mesajının bilinç altına nasıl gönderildiğini farkındayım ve bunun ortaya çıkardığı mutsuzluğu )olduğum için fikir ve gördüklerim çok hoşuma gitti.
Gelen olarak toplumda geçmişe özlem ve dönüş etkisi de var. Birilerinin annemin yaptığı gibi elbiselerini onarması, arkadaşlarıyla kıyafetlerini falan paylaşması ben de direk o eski mahalle ruhu ölmemiş ve hala iyi insanlar var algısı oluşturdu.

Ehh ne uzattın beee diyorsan işte felsefe geliyor "Yalın Hayat". Yalın Üretim oluyor da Yalın hayat niye olmasın. Bu yılki felsefem bu. Ben bu arkadaş gibi 1 yıl hiçbir şey almayacağım diyemiyorum. Şimdiden söyleyeyim. Ev taşıma sürecindeyim ister istemez bu süreçte bazı şeyleri alıyorsun. Ama kendimi hazır hisettiğimde bunu deneyeceğim. Benim yalın hayat felsefem sadece almamak değil, elindekilerin miktarını azaltmak ( ki taşınmak için toparlandığımda ne kadar çok eşyam ve ıvır zıvırım olduğunu farkettim) , ürettiğim çöp miktarını azaltmak mesela olabildiğince kağıt havlu yerine normal bir mutfak bezi kullanmak, doğaya şu anki koşullarımda ne gibi fayda sağlayabilirsem ( ağaç dikmek vb.) sağlamak.


Evvetttt şimdi gelelim yeni yıl kararlarına;


  1. SPOR YAP (eee bu listenin birincisi olmazsa olmazı ama sakın ha 1 ay bile doğru dürüst gitmeyeceğin o spor salonlarına 1 yıllık üyelik yaptırma. Arkadaşım madem spor yapacaksın kaldır totoyu sabah yada akşam 1 saat hızlı tempo yürü, koşma bak yürü sadece hergün inan bu bile yetiyor. Hem ne demiş atalarımız nerde hareket orda bereket yada başka bir deyişle I like move it move it .O totolar erişin hanımlar. Beylerden de baklavalar bekliyoruz ama göbeğin içinde değil dışında :) Herşey içimizde olmasın işte.)
  2. SAĞLIKLI BESLEN( Bak diyet yap demiyorum Sağlıklı beslen, şekerin zararlı olduğunu herkes bas bas bağırıyor kes arkadaşım yeme işte. Bu kadar mı nefsine sahip olamıyorsun. Sağlıklı beslenme konusunda bir doktora danışıp onun tavsiyeleriyle yeni bir beslenme düzeni oluşturabilirsin. Ama diyetisyene de gitme. Çoğu hala kibrit kutusu kadar beyaz peynir 3 zeytin kafasında. Bir dahiliye doktoruna git hormonlarını kan değerlerini ölçsün ona göre sana ne yarar ne yaramaz söylesin. Sen de beslenme düzenini öyle kur.)
  3. YALIN YAŞA ( İhtiyacından fazlasını alma, elindekileri bitir, daha az kağıt bardak, kağıt peçete, plastik torba tüket, çevrene ve doğaya sahip çık,tasavvuf oku hani bir lokma bir hırka, ağaç dik falan filan aklına geleni ekle buraya ama yararlı olanları ;))
  4. BOL BOL SEYAHAT ET( Benim son zamanlardaki en büyük eğlencem zevkim arzum)
  5. BAKIMLARINI DÜZENLİ YAP ( Evde bir heves aldığım bir sürü kremler yağlar bakım ürünleri var. Yeni alma ama elindekileri bitirecek şekilde düzenli kullan. Baktın işe yarıyorlar bunların doğal bir sürü versiyonu var onlarla devam et )
  6. Hazır ve paketli gıda kullanma yada en aza indir.( Hem doğaya hem sağlığına yarar bak 2 maddeyi kapsadık bile)
  7. Ailene ve dostlarına bol bol zaman ayır.
  8. HAYIR demeyi öğren (Gerek nezaketten gerek bazen basiretinin bağlanmasından yapmak istemediğim çok şeye evet demişimdir en iyisi mi sen Hayır de ;))
  9. Bol bol oku araştır her duyduğuna gördüğüne inanma (Herşeye sazan gibi atlama yani, azıcık kafanı çalıştır. Başkası bir şey söylüyorsa bile bir düşün sonra kabul et)
  10. Bloga devem et ve güncel tut (Blog Yaz idi başladığıma göre devamını getirmek hedefim olsun bakalım :)



Yeni yıl yeni yıl yeni yıl sizlere kutlu olsun yeni yıl yeni yıl yeni yıl bizlere kutlu olsun :)

2 yorum:

  1. Yeni yıl kararlarının son durumunu arada bizimle paylaşırsın :)

    YanıtlaSil
  2. Hehehe evet evet aylık belki 3 aylık periyodlarla paylaşmayı düşünüyorum :))

    YanıtlaSil