29 Ocak 2016 Cuma

Yılın ilk ayı ocak kar yağar kucak kucak

What up bitches :))

Yeni yıl kararlarımı yazmıştım, bu yıl kararlarıma sadık kalmak istiyorum. Bunun en kolay yoluda arada böyle hesaba çekilmek. Çünkü birileri bize hesap sormazsa ipin ucunu bırakmaya meyilliyiz biraz. Zaten diyetisyene gitmenin bile en temel mantığı bu bence. 1,2 kez gittikten sonra neleri yemen neleri yememen gerektiğini öğreniyorsun ama birinin seni takip edip parmağını sallyarak hmmmm bunu niye yedin diye seni azarlamasına ihtiyacın var ki sağlıklı beslenebilesin.

Kendimi burada biraz hesaba çekip neleri yapmışım neleri yapmamışım biraz suçluluk duygusu oluışturayım di mi ama :)

1.       SPOR YAP - İlk gazla ilk hafta çok güzel spor yaptım. Daha sonra seyahatti taşımaydı düzenli yapamadım. Daha madde 1 gol 1 gibi oldu ama size yalan mı söyleyeyim şimdi. Şurada kirli çamaşırlarımızı itiraf edip rahatlıyoruz. Ama telefonuma şu adım programlarından kurdum ve hergün en az 10000 adım attım. Bak umarım burada bir aferin alırım. 1 Şubatta başlıyorum düzenli spora hem de sabah kalkıp yapacağım çünkü farkettim ki akşama bırakınca aman yorgunum falan işim vara kurban gidiyor. Sabah erken kalkıp sporumu yapıp işe öyle gideceğim. Umarım bu sefer de uykuya yenik düşmez :)
2.       SAĞLIKLI BESLEN - Bak bu konuda fena değilim. Eskişehir yazısını okuduysanız o haftasonu hariç iyiydim. Ha bir de taşınma da dışarıda yemek zorunda kaldık. Ama onun dışında tatlı, kızartma, hamur işi  falan yemiyorum. Hatta geçen iş yerinde 3 kere masama çikolata getirdiler hepsini reddettim yada başkalarına verdim. Aferin bana. Şubat ayında yine bir seyahatim var. Ona kadar hem kilo vermem lazım hem de o haftasonu sayılmaz bak nolurrr ;)). Doktor mevzusuna gelince Şubat ayı bir gün gidip bütün kontrollerimi yaptıracağım. Bu yapılacaklar listemde şubat ayı için.
3.       YALIN YAŞA - Ocak ayında kıyafet - ev esyası - kitap  falan hiçbirşey almadım. Aferin bana.Kredi kartı harcamalarıma baktığımda da fatura yada yeme içme. Bu karardan sonra gün içinde daha az kağıt bardak ve peçete kullanmaya başladım. Eskiden sürekli kağıt bardakla içerken şimdi cam bardak içiyorum çayımı falan hem daha zevkli vallahi. Hem de doğaya bir açıdan faydam olduğunu düşünüyorum. Mart ayında Orman haftası var. O zaman ağaç dikmek istiyorum. Aslında Tema'ya falan başvurup ağaç dikecektim ama kendin dikemiyormuşsun. Kendin ellerinle diktiğin bir etkinlik bulduğum da hemen dikeceğim. Olmadı Tema'ya 7 tane diktireceğim . Her kişi 1 yılda en az 7 ağaçlık kağıt vs. tüketimi yapıyormuş. Aldığımızı verelim :)
4.       BOL BOL SEYAHAT ET- Bu ay Eskişehir'e gittim ve paylaştım zaten. Şubat ayı içinde seyahat planım var :) Bu hedef 10 üzerinden 10 :)
5.       BAKIMLARINI DÜZENLİ YAP - Cilt bakımlarımı ve evdeki kremlerimi daha düzenli kullanamaya başladım :) Alışmak lazım. Bir süre daha devam edersem kokoş olacağım inşallah. 
6.       Hazır ve paketli gıda kullanma yada en aza indir. Cips, çikolata gibi abur cuburları zaten 2. maddeden dolayı yemiyorum. Donmuş gıda yada mikrodalgada yapılacak yemekleri de eve almıyorum(Evde mikrodalga fırın yok Allah'tan ). Yani bu madde aslında normalde de yaptığım bir şey. Ekstra  buna ne yapabilirim evde Kefir yapmak ve organik sirke yapmak. Yeni evime yerleşince bunları yapmak istiyorum. Yarım artı mı desek? Yada tam tam gidiş yolundan verdim. 
7.       Ailene ve dostlarına bol bol zaman ayır. Aileme bu ay yılbaşı falan derken bol bol zaman ayırabildim. Aklımda 1-2 fikirde dostlar ile ilgili. Her madde de dediğim gibi ah şu evsizlik. Bu ay taşındım ve henüz evim su, doğalgaz mevzularından yaşanılacak durumda değil. Göçebe şekilde yaşıyoruz :)
8.       HAYIR demeyi öğren - Hmmm bunu hala yapmıyorum sanırım :(
9.       Bol bol oku araştır her duyduğuna gördüğüne inanma - Bak her ay en az 1 kitap okumalıyım. Bu bu hedefin sayılabilir parametresi olsun. Bu ay okumadım.
10.   Bloga devem et ve güncel tut - Bu hedefi yapıyorum umarım siz de takip ederek hedefime katkıda bulunuyorsunuz :))

Şöyle bir hesap kitap yaparsak  1 ,8 ve 9. maddeyi yapamamışım. 10 da 7. %70 başarı. Geçer not aldım yine.


Amma kar yağdı bu yıl Ocak ayında yılbaşı karlı geçti, 2 kere daha yağdı. Şahsen bence yeter çekilebilirsin Balkanlar yada Sibirya'dan gelen soğuk hava dalgası.
Bu fotoğrafta yüzüm gözüm çok belli olmasa da ana fikri anladınız siz J


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder